perjantai 28. maaliskuuta 2014

Imagine When

Olipa kerran (olevinaan) hieno visio liukuvärjätystä villalangasta neulotusta Imagine When -huivista. Ja sitten sitä "Sen pituinen se" -loppukaneettia saikin odottaa melkein puoli vuotta.


Minulla oli siis vyyhdillä herkullisen näköinen ruskea-musta-okra vironvilla ja vakaa aikomus tehdä upea taideteos kauniin yksinkertaisesta huivimallista. Ryhdyin puuhaan lokakuun alussa aseenani 3 mm puikko. Jo ennen puoliväliä alkoi epäilyttää: värit eivät asetukaan niin kuin olin kuvitellut. Huivi hautautui jossain viimeisen sektorin alkupuolella kuukausiksi käsityösoppeni kevyeen kaaokseen. Olympialaisten aikana päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja neuloa huivin loppuun, tuli mitä tuli - ja niin tein. Jossain järjen tuolla puolen päätin vielä päätellä huivin melko napakasti, että reuna jäisi reilusti kaarevaksi.

Lopputulos ei miellyttä miltään osin. Sinänsä kauniit värit asettuvat rumasti, muoto on epämääräinen ja viimeistelyvaiheessa huivi haisi kammottavalle. Jälkikäteen minua valistettiin, että osassa virolaisia villalankoja on jäljellä kehruuöljyä, ja valmis neule pitäisikin pestä kunnolla pariin kertaan ennen viimeistelyä. En todellakaan ryhtynyt enää pesupuuhiin villanhoitoainekäsittelyn jälkeen, onneksi haju hälveni huivin kuivuessa. Onneni on myös se, että huivimakuja on monia, niinpä tällekin huiville löytynee jossain vaiheessa kiitollinen käyttäjä.

10 kommenttia:

  1. Värit kyllä asettuu minun mielestä ihan kauniisti. Hartiahuivina varmaan passeli pyöreähkön muodon vuoksi:)

    VastaaPoista
  2. Minusta tuo on kyllä hieno! Itsellänikin on muutamia isoja vyyhtejä vironvillaa ja olen miettinyt, että mitähän niistä oikein tekisin... Juuri googlasin kuvahaulla, mutten oikein löytänyt mitään kivaa. Ehkä minäkin päädyn johonkin huiviin :-)

    VastaaPoista
  3. Hajusta en osaa sanoa mitään, mutta minusta huivi on muuten kaunis :)

    VastaaPoista
  4. Oletkohan pettynyt siitä ettei huivista tullut iahn just sitä mitä kuvittelit tai sitten meillä on erilainen maku. Wau!! oli nimittäin minun ensimmäinen ajatus kun näin huivin. :) Varmasti löytyy kiitollinen käyttäjä, joka tulee huivista ikionnelliseksi.:))

    VastaaPoista
  5. Minun mottoni on, että kun itse tekee niin saa, mitä sattuu tulemaan, ja siihen on tyydyttävä. ;) Hieno huivihan tuo on, ja varmasti maailmasta joku löytyy, joka tuosta tykkää! :)

    VastaaPoista
  6. Äläs nyt, aivan upea tuo on ja värit tosiaan mitä kauneimmat:)

    VastaaPoista
  7. Makuja on todellakin monia ja itse kyllä tykkään tuosta :)

    VastaaPoista
  8. Tavattoman kaunis huivi minun mielestäni ja väri asettuu varmasti kauniisti kaulaan ympärille kiedottuna. Ihana kerrassaan ♥

    VastaaPoista
  9. Tää huivi on minustakin aivan ihana! Seijasisko taisi osua asian ytimeen.

    VastaaPoista
  10. Katsoin kuvaa ja olin aivan haltioissani, tuli kyllä yllätyksenä tekstissä ettei tekijä itse pitänyt valmiista. Kaunis tämä on!

    VastaaPoista