keskiviikko 22. syyskuuta 2010

Tunnustuksia


Olen hiljattain saanut parikin blogitunnustusta, "Cherry on Top Award" tuli Rusinalta ja "Beautiful Blogger Award" Distant Knitteriltä. Pidän edelleen kiinni linjastani olla varsinaisesti osallistumatta näihin ketjutuksiin, mutta niin paljon olen iloinnut näistä muistamisista, että kerron taas muutamia valikoituja asioita itsestäni. Kerran aikaisemminkin olen toiminut samoin, silloisia tunnustuksia voi käydä lueskelemassa täältä - ne pitämiset muuten pätevät edelleen.


1. Olen luonut itselleni Facebook-tunnukset, mutta inaktivoin ne vuorokausi ensimmäisen sisäänkirjautumisen jälkeen enkä ole toistaiseksi kokenut tarpeelliseksi aktivoida niitä uudelleen. Sosiaalinen elämäni on sen verran suppeaa, että se hoituu perinteisilläkin medioilla. Pelkkä ajatus Facebookin laajuudesta on melko ahdistava; ehkä palaan asiaan sitten, kun omat lapseni alkavat käyttää sosiaalista mediaa.


2. Olen tienannut rahaa kirjoittamalla teininovelleja sellaisiin lehtiin kuin SinäMinä ja MeKaks. Kirjoittamiseni kulta-aikaa oli yläasteikä, jolloin voitin vahingossa yhden SinäMinän kirjoituskilpailunkin. Palkintona oli muuten 1000 mk.


3. Nukun kesällä sälekaihtimet auki käännettyinä, talvella sälekaihtimet on suljettava pimeän tullen. Haluan pitää pimeän ulkona, valo sen sijaan saa virrata sisään kaikkina vuorokaudenaikoina.


4. Olen käyttänyt pyöräilykypärää jokseenkin 20 vuoden ajan aina pyörällä ajaessani, mutta minulla on käytössä vasta toinen kypärä. Tämä nykyinen on pian 15 vuotta vanha, joten olisi kai syytä ostaa uusi. Minulle kypärän käyttö on yhtä automaattista kuin turvavyö autossa: ilman on orpo ja turvaton olo.


5. Fanitin teininä New Kids on the Blockia. Mikään äärifanaatikko en ollut, mutta huoneeni seinät ja katto oli kyllä vuorattu bändin julistein. Nykyään en kuuntele aktiivisesti musiikkia, mutta jos jotain on kuunneltava, niin mieluiten suomirokkia/-poppia, nimenomaan suomenkielisin lyriikoin.


6. Olen elämäni aikana keräillyt mm. postimerkkejä, kiiltokuvia, mukeja ja pikkupapereita. Postimerkkikokoelmat ovat edelleen tallessa, kiiltokuvat ja pikkupaperit olen pääosin käyttänyt tai antanut/myynyt pois. Mukit ovat käytössä joko meillä itsellä tai mökillä, joitakin olen vienyt kierrätykseenkin. Nykyään en keräile varsinaisesti mitään, vaikkakin minulla on taipumus hamstrata kaikenlaista käyttökelpoista ja jatkojalostettavaa.


7. Veriryhmäni on B+. Pyrin luovuttamaan verta kahdesti vuodessa. Seuraava luovutuskerta on järjestyksessään 20. Sen aika koittanee toivottavasti lokakuussa, kun edellisen kovahkon flunssan karenssiaika on lusittu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti